Jävligt klantigt att skriva så att många uppfattar det som att jag anklagar dom för att vara våldtäktsmän. Fel av mig ! Helfel av mig !!!
Skrivet av Annika klockan 18:24 | Kategori:Okategoriserad
41 kommentarer »
RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL


Japp helt jävla totalt skitfel av dig, du är helt befriad från all kompetens man behöver för att sitta i riksdagen, ännu ett bevis på att vi måste byta ut er idioter omedelbart.
Kommentar by Joel Bergqvist — 16 juni, 2009 @ 07:02
Du kan ju pudla på hur mycket du vill för att försöka rädda det minimala anseende du kan tänkas ha kvar efter detta. Ditt inlägg går inte att misstolka och dina undanflykter är mer än lovligt tillgjorda.
Kommentar by Erik E — 16 juni, 2009 @ 07:07
Jag (som ung man) ska väl vara snäll och godta ursäkten. Men du, tänk efter innan du skriver nästa gång. Du utövade så kallat näthat, det är inte ok.
Kommentar by Tobias — 16 juni, 2009 @ 07:18
Först tänkte jag om du hade skrivit klanting för inte kan en riksdagsledamot skriva något sådant?
Men hur förklarar du svaret som ser ut att vara från dig, kanske inte är det?
Dom två första kommentarerna i din blogg på artikeln. Det tog lång tid innan det uppdaterades igen och om det inte är du som skrev det svaret, hur kunde du undgå att förstå hur ditt första blogginlägg tolkades när du såg denna kommentaren”
Jag själv tror att det är du som svarat.
[Andreas Eriksson]
”Det år inte samma unga män”
[Annika]
”som kommer till helt olika slutsatser alltså – den ena gruppen röstar
piratpartiet och den andra våldtar… typ. Eller är det så att en sak att värna om sin egen integritet men inte bryr sig om ifall de inkräktar på andras.”
Kommentar by Christofer Johansson — 16 juni, 2009 @ 07:30
Nu blev det ännu pinsammare och allt finns cachat hos Google
Kommentar by Lars — 16 juni, 2009 @ 07:31
Du trodde att du skulle komma undan med sådana insinuationer men så var inte fallet. Lär dig använda feministisk pseudo-retorik ordentligt eller lär dig åtminstone att jämföra statistik på ett vettigt sätt.
Hoppas att ni blir fler som du i centern så att ni tappar ännu fler röster.
Kommentar by Försök inte slingra dig — 16 juni, 2009 @ 07:37
Är det verkligen så jävla svårt att be om ursäkt? Ditt inlägg var så idiotiskt att en personligt framförd ursäkt till Rick Falkvinge är det minsta man kan begära.
Jag är inte ung, Piratpartist ELLER Centerpartist men jag skäms å dina vägnar. Jag skäms över att en folkvald kan vräka ur sig något sånt. Hoppas att du inte står på valbar plats till nästa val.
Kommentar by MrArboc — 16 juni, 2009 @ 07:44
Ja tack för att du erkänner det.
Och angående det förra inlägg så verkar du inte inse att dagen inte är oändlig så man är ingen dålig människa bara för man har andra saker att göra i livet än att gå ut och fördömma våldtäcker varje dag. Som att kampanja för alla integritet och inte bara kvinnors…
Man måste stoppa klåfingriga politiker som dig som vill övervaka och kränka allas privatliv, kvinnor som män, barn som vuxna, sjuka som friska.
En som röstade pirat för ALLAS integritet!
Kommentar by Marcus S — 16 juni, 2009 @ 08:07
Jag tycker att det är bra att du uttrycker dina åsikter på din blogg, så att vi som inte rör oss i dina kretsar har en chans att förstå hur du resonerar.
Ni riksdagsledamöter har varit alldeles för anonyma alldeles för länge, men nu iochmed ert bloggande börjar vi andra att förstå så sakteliga vilka som har blivit invalda till landets högsta ämbete.
Så ”keep up the good work”, det vore toppen om du också kunde övertyga infrastrukturminister Åsa Torstensson att börja blogga, vi är just nu ganska många som är lite nyfikna på hur hon tänker.
Kommentar by Sjöholm — 16 juni, 2009 @ 08:08
Ursäkta en yngling, hur i hela friden uttalar man ditt namn? ”kualson”? Låter konstigt.
Eller heter du eventuellt ”kalson” stavas karlson. Isåfall är är det underligt med ”Q”
”Prestigehöjarstavning? som Åce, Efva, Andherzon?
Kommentar by Alvin Stoltz — 16 juni, 2009 @ 08:31
Men vänta…du förväntar att det är helt ok att säga att det är helt fel av dig men inte skriva en ordentlig ursäkt?
Skulle vilja ha en ursäkt av dig till alla parter som du förolämpade. Som du även ytterligare förolämpade genom ditt andra inlägg. Som kort och gott säger att folk inte är engagerade nog i väldtäksfrågan.
Att jag valde PP att rösta på i detta val har med att jag inte vill att sveriges befolkning skall anses som brottslingar. Inte att jag inte är angelägen om att väldtäkter inte skall hända. mitt bästa val är då att satsa på folk som får bort polisen ifrån vanliga medborgare och kan satsa sin tid på viktigare saker så som du verkar vilja.
Spåra ur lite men fan va irriterad jag blir på dig…skriv en ordentlig ursäkt och fixa till det du förstörde, du är en del av center det du säger påverkar hela partiet.
/Micke
Kommentar by Micke — 16 juni, 2009 @ 08:55
Ja.
Klantigt formulerat.
Men ska vi ta och skärpa till tonen i kommentarsfältet lite…?
Alla behöver ju inte skriva och idiotförklara var sin gång?
Jag tillhör piraterna som visserligen tog mig för pannan, men inte tog åt mig nämnvärt – varför skulle jag? Mig veterligen finns det inget parti som är FÖR våldtäkt, så hela grejen är en icke-fråga.
Det är bra att politiker kan medge att de gjort bort sig och be om ursäkt.
Räcker så.
Kommentar by Beelzebjörn — 16 juni, 2009 @ 09:00
Så kan man få en officiell ursäkt då, och nej skriva att det är klantigt ser jag inte som en ursäkt. Du anklagar i förra blogg posten fortfarande det vara passivitet hos män som är anledningen till varför vi inte får ner våldtäkts fallen.
Alltså indirekt att jag stödjer våldtäkt, du kan ju börja med att be det manliga könet om ursäkt.
Kommentar by robjoh — 16 juni, 2009 @ 09:29
Jag förstår fortfarande inte hur du INTE kan mena att alla unga män som röstade på piratpartiet är våldtäktsmän. och jag som tjej och pirat… samlagar jag mig själv i rumpan (wow anständigt)?
Kommentar by Tina — 16 juni, 2009 @ 09:49
Saknar både en riktig ursäkt och en förklaring vad du egentligen menar. Jag röstade pirat i valet och engagerade mig i valrörelsen. Var det omoraliskt och felaktigt av mig, eftersom jag skulle ha lagt den energin på att fördöma våldtäkter?
Hade ni i centern vågat stå upp för integritet och inte suttit och dräglat över orwells ”1984″ när ni skriver propositioner så hade ni antagligen fått fler röster i valet.
Titta på opinionen och försök bearbeta ditt parti att rösta ner förslag om massövervakning. Läs på lite om hur sådant kan missbrukas, titta på den franska HADOPI som lyckligtvis fälldes i författningsdomstolen. titta på de 15 poliser som regeringen sätter på att jaga fildelare (istället för våldtäktsmän…) titta på kinas nätcensur. titta på hur Irans styre stänger ned internet för att kväsa upproret.
Vi vill inte gå den vägen. Vi vet hur det slutar. Det hjälper inte med smutskastning för att stoppa människor från att värna sina demokratiska rättigheter.
Kommentar by Jur.Stud — 16 juni, 2009 @ 10:18
”Alla centerpartister är våldtäktsmän”
”Va? Oj? Tolkade du ovanstående citat som att jag ville säga att alla centerpartister är våldtäktsmän???! Oj va olyckligt. Klantigt av mig att vara lite otydlig. Vad jag egentligen menade var att centerpartister inte tar tillräckligt stort ansvar för att människor i Sverige våldtas. Det borde de göra. Ett fåtal centerpartister tar sitt ansvar, men de andra gör det inte och är därför medskylida till en massa hemska brott. Sådär – nu är du väl allt bra, när du vet vad jag menade?.”
Kommentar by Filip — 16 juni, 2009 @ 10:32
Du, och ditt parti, har lämnat mitten av den politiska skalan och är mer höger än Moderaterna numera. Ni står i samma klass dom Sverigedemokraterna när det kommer till politisk idioti. Jag har sällan skådat så mycket dyna komma från ett och samma parti som från just Centern, och du är ännu ett exempel på detta.
Centern är inte vad det en gång i tiden var, ett parti av och för folket.
Kommentar by Michael — 16 juni, 2009 @ 10:39
helfel på dig
Kommentar by robban — 16 juni, 2009 @ 10:51
Så du anklagar män i allmänhet och unga män i synnerhet för att inte engagera sig tillräckligt i de dagliga inskränkningarna i kvinnors integritet som benämns våldtäkt?!? Var det dit du ville komma???
Låt mig gissa, du tror att PP:s tolkning av personlig integritet endast stavas fri fildelning??
fel fel fel fel fel.
Jag röstade på PP för att de är de ENDA som värnar om MÄNNISKANS integritet! Sen må det handla om massavlyssning på Internet, våldtäkter eller vadsomhelst.
Ointelligenta stofiler som du är ju de som sitter i riksdagen och röstar igenom FRA-lagar och liknande på löpande band, och sedan lydigt tilldelar polisresurser till FILDELNING istället för VÅLDTÄKTSBROTT när storföretagen så kräver.
Det är du och dina riksdagskamraters fel att PP ens existerar! Nu får du snällt svälja pillret och acceptera detta…kanske lite självrannsakan vore på sin plats?
/Something is rotten in the party of Centern…..
Kommentar by Fredrik — 16 juni, 2009 @ 11:19
Det enda rätta du kan göra i det här läget är att säga upp dig från ditt uppdrag som riksdagsledamot och aldrig syssla med politik igen. Du har inkompetensförklarat dig för rollen att föra medborgares talan.
Kommentar by Henrik S — 16 juni, 2009 @ 11:30
Men en ursäkt är förstås inte att tänka på?!?
Kommentar by mindmaze — 16 juni, 2009 @ 11:43
Ja jösses, det här var ju lägre än Glocalnet…
Det här är, gott folk, varför vi måste förnya och bygga om Sveriges styre. Jag säger inte att Piratpartiet är det parti som ska göra det, men det kanske kan vara en början så vi kan riva upp några riktigt dumma lagar, och få 15 stycken poliser till att börja med jobba med att förebygga och klara upp våldsbrott med mera istället för att jaga fildelare åt privata företag med vinstintressen.
Kanske skulle vara intressant att undersöka hur mycket ägande våra politiker har i mediabranchen. Misstänker det lär klarna en hel del över varför beslut tas som de gör…
Kommentar by Mist — 16 juni, 2009 @ 11:44
Jag tycker att många tar i lite väl när de bannar dig. Ta åt dig av kritiken men hoppas du inte blir ledsen av taskiga kommentarer, för alla är ju lite klantiga ibland. Hur som helst så tycker jag att du är lite orättvis även efter att du har förtydligat din ståndpunkt. Olika frågor betyder olika mycket för oss alla och många yngre killar och tjejer blir illa berörda av vad som händer med den personliga integriteten på internet. Varför tycker du att frågor som du brinner för är viktigare än andras? Det går inte att resonera så, man kan inte engagera sig i allt men man kan ju dela åsikter för det. Många delar säkert åsikten att man borde stoppa hungern som finns i fattiga delar av världen eller stoppa alla krig, och nog är det två frågor som egentligen är större och viktigare på sätt och vis än många andra. Men har man inte sett krig eller svält så förstår man liksom inte att engagera sig. Jag tycker att det är bra att det finns de som engagerar sig och driver _olika_ frågor. Angående piratpartiet så anser jag att de driver frågan om personlig integritet bättre än samtliga riksdagspartier. Och Al Gore driver klimatfrågan på ett föredömligt sätt. I Europaparlamentet vill jag att piratpartiet ska finnas representerat för de driver en viktig fråga som ”vanliga” politiker verkar nonchalera. Ingen av de etablerade partierna driver (mig veterligen) frågor om våld mot kvinnor varken bättre eller sämre än nån annan, så att rösta pirat innebär ju inte att man struntar i alla andra frågor.
Glad midsommar från en glad pirat.
(Förresten så kan jag inte skriva kommentar i varken Firefox eller Safari på Mac fast att jag har cookies och javascript på, WordPress rekommenterar att man hör av sig till bloggägaren om detta och refererar till http://www.hybrid6.com/webgeek/plugins/wp-spamfree#wpsf_troubleshooting)
Kommentar by Peter — 16 juni, 2009 @ 11:52
Det hade varit intressant om du försökte säga vad du tänkte från början. Nu verkar det som att du som så många andra mindre kloka kloka människor uttryckte något som du för stunden tyckte verkade vettigt (du hade nog en känsla/intuition vilket är helt värdelöst, rent av skadligt om man inte resonerar lite objektivt/logiskt kring saken för att se om det verkligen stämde) utan att ha tänkt igenom det från början. Det verkar så, annars hade du omformulerat dig så att vi alla hade kunnat förstå. Denna oförmåga att kritiskt granska sina ideer och tankar hos någon som faktiskt har makt gör mig mycket upprörd…. Finner tyvärr inget bra ord som beskriver det jag känner, men om jag hade kommit på något så hade det varit ett verbalt slag på snoppen!
Snälla bevisa att du inte är en anrne-anka människa som tycker att ”Tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter”. Detta gör du lättast genom att uttrycka dig tydligt. Förmågan att uttrycka sig tydligt och pricksäkert brukar ofta hänga ihop med hur bra man förstår det man försöker uttrycka, vilket säger en hel del om politiker och försäljare
Kommentar by Herr Krasse — 17 juni, 2009 @ 12:06
Jag är ledsen, Qarlsson, men det är för sent. Du har gjort bort dig och vi är många som skrattat åt dig. Jag kommer aldrig (läs: ALDRIG) ta dig på allvar i framtiden och du har skadat min bild av Sveriges, och speciellt centerns, riksdagsledamöter.
Om det sitter en person som stiftar lagar i mitt hemland utan att kunna enkel statistik och begrepp som orsak och verkan så skäms jag. Den personen har inget i riksdagen att göra utan kan syssla med något praktiskt istället. Vad sägs om en karriär inom bilbranschen? Maud kanske kan ordna så att du får polera Saab-huvar?
Apropå orsak och verkan (correlation vs causation): http://xkcd.com/552/
Kommentar by Ola S — 17 juni, 2009 @ 12:33
Nej, du behöver faktiskt inte vara orolig för att någon tror att du har kallat alla unga män för våldtäktsmän, jag för min del antar att det var frustration över att våldtäkter som fenomen inte tycks vara övergående, tillsammans med ett försök till humor (vilket du lyckades med, men inte på det sättet som du hade tänkt). Men vad som är mer bekymmersamt är ditt sätt att resonera, på ett logiskt plan är det liksom helt galet att säga att bara för att du tycker att våldtäkter är ett stort problem så tycker du att det är ok att barnen i afrika svälter, eller att du därför tycker att frihetsfrågor och att övervakning av alla, alltid inte är ett problem.
Ja, nu antar jag i och för sig att du inte tycker det är ett så stort bekymmer med att alla kommer övervakas konstant, iom att du faktiskt representerar Centerpartiet i Riksdagen och har varit med och beslutat att alla ska övervakas.
Kommentar by Hans — 17 juni, 2009 @ 12:43
Om du hade läst på ordentligt om oss Piratpartister så hade du sett att vi är för personlig integritet, suveränitet och mänskliga rättigheter oavsett kön, härkomst, religiös åsikt eller sexuell läggning.
Ta en rejäl titt på dina egna allianskompisar i stället, där finns en hel del övrigt att önska.
Kommentar by Peter — 17 juni, 2009 @ 12:49
Smidigt…
Kommentar by Fluffigt — 17 juni, 2009 @ 12:56
Ja, det var klantigt av dig. Det är klantigt att upprätta en blogg där man utmanar vem som helst att bemöta ens argument när man har ett 50 000 kr/mån-jobb att förlora.
Lyckligtvis har jag lösningen på problemet. Antingen avregistrerar du bloggen och radrerar, samt glömmer, alltihop. Eller så gör du som alla andra bloggare med knäppa idèer, du cencurer bloggen från kritisk granskning och publicerar bara goa och glada kommentarer.
Hoppas det hjälper, och lycka till i karriären!
Kommentar by Jurgen Hochmuth — 17 juni, 2009 @ 01:14
Ursäkter i all ära, men hur satan du kunde koppla ihop våldtäckt och piratpartiet från första början är bortom mig. Piratpartiet verkar för större integritet över internet och mindre inverkan från stora företag för vad gäller saker som har med personlig integritet att göra.
Nej fan, jag orkar faktiskt inte fortsätta förklara. Det är ju redan ganska uppenbart hur korkad du faktiskt är, genom att bara läsa dina tidigare inlägg…
Kommentar by Fred — 17 juni, 2009 @ 01:18
Väntar fortfarande på en officiel ursäkt för dina skrivelser i tidigare blogginlägg. Att du ber om ursäkt för att du uttryckt dig otydligt eller sen säger ”fel av mig” är inte en ursäkt.
Samtidigt så undrar jag då varför står du inte högst på toppen o kräver att integriteten ska värnas för alla? Du säger ju själv att du står för jämnlikhet, Är det då inte lika viktigt att den skyddas för alla?
Kommentar by Pasi — 17 juni, 2009 @ 02:07
Öööö.. förstår jag dig rätt? Du klagar högljutt på ett parti (Piratpartiet) som inte har mandat i riksdagen inte gör tillräckligt för att hindra våldtäkter när du själv och ditt eget parti sitter i en koalitionsregering JUST NU och med 29 mandat i riksdagen JUST NU???
Och dessutom så omprioriterar DIN REGERING med DITT PARTI som en av parterna genom att flytta 15 poliser från annan brottslighet till att jaga just Piratpartiets sympatisörer i stället för våldtäktsmän????
Extremt övertygande propaganda för att inte rösta på Centern näst
Kommentar by joonicks — 17 juni, 2009 @ 02:10
Det är bra att du erkänner att du gjort fel. Det är inte så vanligt bland politiker.
Men jag vet inte om det var klantigt. Ogenomtänkt och korkat möjligtvis men det ger en blid av att du verkar ha en väldigt skrämmande och sexistisk världsbild och sen bara försöker rädda ditt anseende. Eftersom du har blivit vald av Centerpartiet till förste vice gruppledare för riksdagsgrupp och av Centerkvinnor till förbundsordförande för Centerkvinnorna så kan jag bara anta att de delar din skeva och sexistiska världsbild.
Jag brukade rösta på miljöpartiet men aldrig haft något emot centerpartiet och även funderat på att rösta på dom fram till att man svek sina väljare och började rösta för ett övervakningssamhälle.
Men om man förutom att jobba för att avskaffa demokratin och införa massövervakning har denna sexistiska människosyn som gömmer sej under ytan så är centern en gång för alla inte ett parti för mej.
Jag är glad nu i efterhand att jag aldrig la min röst på center, vilket jag funderade på att göra i förra riksdagsvalet.
Kommentar by suck suck — 17 juni, 2009 @ 02:22
Ingen fara, efter PP är det ändå miljöpartiet som ligger närmast och inte några dansande våldtäktsmän.
Kommentar by HDR-fotografen — 17 juni, 2009 @ 02:50
Instämmer helt med Marcus S. Sen kan man ju skicka de 15 poliser som ska jaga fildelare på att få tag på dessa svin som våldtar kvinnor istället.
Kommentar by Robin — 17 juni, 2009 @ 04:36
Du har aldrig funderat på att börja om på ICA igen, där du hör hemma, du är en skam för alliansen…
Kommentar by Orion — 17 juni, 2009 @ 04:41
Efter att ha anklagat en stor del av Sveriges befolkning för att vara potentiella våldtäktsmän så var det ”Jävligt klantigt” att säga så???
Det börjar bli dags att kräva ett svar på vad du egentligen tycker? Ska unga män ses som potentiella våldtäktsmän pga sitt kön?
Är det någon som borde ”rasa” så är det väl folket på er som ser till att det inte finns tid att utreda dessa brott, men vi kanske ska hålla ett fackeltåg nånstans för att visa att ”vi minsann inte tolererar brott” för de har ju sån enorm effekt i jämförelse mot att lägga ner resurser på att ta fast de som utför detta…
Kom in i verkligheten, stå för vad du säger eller be om ursäkt!
Kommentar by Undrande — 17 juni, 2009 @ 07:40
Med ditt sätt att resonera så är det inte så konstigt att fler och fler unga föraktar dig och dina kompanjoner i Rosenbad.
Först kommer du till en slutsats och tar beslutet om att skriva ner det och publicera det offentligt.
Sen får du skit för det och ingen håller med.
Då skriver du en lika klantig förklaring och tar beslutet att publicera den offentligt.
Sen så kommer du med ett till inlägg som ska stryka över det du skrivit innan. Om det nu va så klantig skrivet hur kunde du inte se det själv när du skrev det första gången? Har du inget kritiskt tänkande själv?
Skriv gärna en post om varför din regering prioriterar 15poliser dedikerade till fildelning. Och inte 15poliser dedikerade till sexualbrott på internet. Är det inte du som ska stå till svars för vart dina sympatier ligger? Fast antar att du sympatiserar med det din regering gör. Ni har heldra kvar barnporren på nätet än fildelare.
Ni tar hellre fast fildelare än våldtäktsmän.
Så kan du förklara den prioriteringen du suttit med och tagit fram. Hur kan ni ha en sådan prioritering. Men antar att du inte har nått resonemang som håller där heller så vi kommer aldrig se ett sånt blogginlägg.
Kommentar by Facepalm — 17 juni, 2009 @ 08:12
Jag har erfarenheter via bekanta av en man som anklagades av en psykiskt instabil kvinna (vilket framkom först senare) för våldtäkt. Fallet drevs på tveksamma grunder vidare av en karriärslysten ung åklagare och resulterade i att den här mannens hela liv förstördes, trots att han var oskyldig. När till och med justitiekanslern går ut och säger att rättstryggheten inte är tillräcklig i sexualmål, då tycker jag att det är någonting man ska ta till sig. Redan idag får vi oskyldigt dömda, så skärpningar av lagarna är nog ingen väg framåt. Förbättrat samarbete mellan sjukvården och polisen för att tidigt säkra bevis har dock visat sig vara framgångsrikt på många platser för att klara upp brotten.
Jag förstår inte vad du menar med att våldtäkter och övergrepp inte väcker reaktioner vid kaffeborden. Det gör de visst – det är i varje fall min erfarenhet. Det man själv kan göra är väl att protestera om man möter en dålig kvinnosyn i sin närhet, men jag tycker att attityderna och jargongen går åt rätt håll. Kanske inte i skolan (där skulle behövas mer diskussion), men i alla fall på arbetsplatserna. Vad konkret är det som du föreslår att man ska göra utöver det som jag nämnt?
Jag håller med Ankersjö om att man inte ska ställa olika engagemang mot varandra som du gör. Bryr sig miljöpartister mindre om våldtäktsoffren för att de driver miljöfrågorna hårt? Bryr sig moderaterna mindre om våldtäktsoffren för att de driver på för skattesänkningar? Går det över huvud taget att engagera sig i svensk politik när det finns svältande och döende barn i Afrika?
Eftersom du misstänkliggör hela engagemanget för personlig integritet och motståndet mot att rucka på maktbalansen mellan stat och individ, måste jag fråga mig om du verkligen anser personlig integritet vara någon viktig fråga över huvud taget. Att några av de högsta centerpartisterna gör ogenomtänkta och rent ut sagt idiotiska uttalanden har jag svårt för men kan leva med. Då har jag betydligt större problem med att det i detta fall vittnar om att dessa frågor egentligen anses oviktiga. Det är svårt att uppfatta misstänkliggörandet och centerpartiets politik på senaste tiden på något annat sätt.
Jag är en f.d. centerväljare, men jag har placerat partiet i karantän efter FRA-lagsbeslutet tills det kommer på bättre tankar. Det ser ut som om denna karantäntid behöver utökas ytterligare nu. Jag som hoppades att PP:s framgångar skulle få centerpartiet att tänka om.
Kommentar by Tor — 17 juni, 2009 @ 09:11
Vi måste FAN kunna ställa några krav på våra politiker, t.ex. att dom inte häver ur sig såna här saker! Hoppas du får kicken från dina positioner, det kickas för få politiker i Sverige!
Kommentar by Johan — 17 juni, 2009 @ 10:04
Det handlar inte om att du har uttryckt dig klantigt. Det handlar om att du använder fullständigt hlasbrytande logik för att föra ett oärligt resonemang om piratpartiets väljarbas. Kan du inet bara erkänna det?
Den enda alternativa förklaringen är att du verkligen tror att om 90% av alla som valdtar är unga män, sa är de flesta unga män valdtäksmän. Sadana resonemang berukar användas som exepel pa felaktig logik. Om du tror att det fungerar sa tycker jag uppriktigt synd om dig.
Kommentar by joel — 17 juni, 2009 @ 12:12