Tankar efter ett val…

Kategori: Okategoriserad — skrivet av Annika den 14 juni, 2009

Många ha senaste veckan försökt ge svaren på varför det gick som det gick i EP-valet. Tänker inte bidra med någon lång utläggning på vad jag tror. Däremot så finns en tanke och en reflektion kopplat till Piratpartiets framgång med många unga män som lagt sin röst på dom för att värna den personliga integriteten. Tänker på statistiken som kom härom dagen som visar att det är ofattbart många unga kvinnor som våldtas av unga män som de känner lite grann eller lite mer.

Och jag får inte ihop det - tycker unga män att integritet är viktig eller tycker de inte det???

162 kommentarer till “Tankar efter ett val…”

  1. Andreas Eriksson säger:

    Det kanske inte är samma unga män.

  2. Annika säger:

    Som kommer till helt olika slutsatser alltså - den ena gruppen röstar på Piratpartiet och den andra våldtar kvinnor… typ. Eller är det så att en sak är att värna sin egen integritet men inte bryr sig om ifall det inkräktar på andras?

  3. Sophia B säger:

    Det var en hårresande fråga i stil med hur kan en jude ge bort pengar när judar är giriga. Är de giriga eller inte?

    Att kollektivt skuldbelägga en grupp av befolkningen för vad enskilda individer gör är vare sig renhårigt eller särskilt intelligent. Det är där till långt ifrån liberalt.

    Det är väl lite som med oss kvinnor. Att människor som gillar kollektivistiska skuldbeläggningsargument ofta återfinns bland kvinnorna, samtidigt som det finns kvinnor som lever enligt helt andra värderingar - vad tycker vi kvinnor egentligen? Är det viktigt med kollektivistiska skuldbeläggningsargument, eller? Och ja, ni kvinnorförbundare är ungefär lika få i relation till befolkningen som våldtäktsmännen. Inte exakt, men i grova drag.

    Och det känns efter sådana här uttalanden rätt skönt.

  4. Johan Folin säger:

    Det här var nog det grövsta övertrampet jag läst på länge. På vilket sätt är Piratpartiets väljare skyldiga till våldtäkter som sker i Sverige? Det är väl snarare så att de som engagerar sig i integritetsfrågor - eller politik över huvud taget - är de som mest står upp för mänskliga rättigheter och personers kroppsliga och intellektuella integritet.
    Du kan mycket bättre. Kan du inte visa det i stället för att försöka skylla på Piratpartiet för att vi gjorde ett dåligt val?

    /Johan Folin, centerpartist

  5. Joshua_Tree säger:

    Det har varit många lågvattenmärken i försöken att svartmåla Piratpartiet, som att försöka få det till att vi “tar” väljare från Sverigedemokraterna och dämed också är lika unkna, men det här var tamigfan lägst hittills.

  6. Ung man säger:

    Jag som trodde centerpartiet var ett parti som satte individen i centrum. Maken till kollektivisering har jag sällan skådat.

  7. Henrik säger:

    Wow. Det måste var ett av dom dummaste sakerna jag sett någon skriva på internet på länge.
    Det är som att säga att psykiskt sjuka är mer benägna att utföra våldsbrott.
    Om du tror det är så så har du ingen aning om fakta och inte studerat psykologi över huvudtaget.

    Idioter finns överallt. Bara för att statistik visar att unga män våldtar unga kvinnor så betyder det inte att det är samma människor. Det är bara korkat att tro det. Ta inte din fakta från statistik om du vill låta som en trovärdig människa.

  8. Plato säger:

    Så vad försöker du säga? Att unga män som röstar på Piratpartiet är våldtäktsmän?

  9. Yamiko säger:

    Och “unga män” är förstås en homogen grupp som tycker lika i alla frågor från fildelning till våldtäkt?

  10. Tor säger:

    Årligen dödas ett stort antal människor i Sverige. Brottslingar som döms för grova brott är ofta unga och arbetslösa. Jag får inte ihop det - tycker unga arbetslösa att människors rätt till liv är viktigt eller tycker de inte det???

    (Tycker du inte att du hamnade extremt snett med detta inlägg? Jag röstade på centern sist, men kände i detta val att jag inte kunde röst på ett parti som stödjer FRA-lagen och förkastar rättstrygghet och rätten att inte behöva bevisa sin egen oskuld vid brottsanklagelser. Jag kommer gärna tillbaka som väljare om centern bättrar sig i framtiden, men att här bli utmålad som en del av en grupp våldtäktsmän bara för att man röstar på piratpartiet stärker ju inte centerns chanser att vinna tillbaka min och andras röster om man säger så…)

  11. Mikael säger:

    Snälla Annika!

    Vad är det du försöker säga, att vi som röstat på piratpartiet efersom vi anser att grundläggande medborgerliga rättigheter är en förutsättning för ett anständigt samhälle, är kluvna då vi också gärna vill våldta och förnedra kvinnor???

    Det är lätt att tolka ditt inlägg som de hittintills största botten-nappet när det gäller bristen på självkritik inom centerpartiet, något värre än Hans wallmarks kommentar att den som är för ett fritt intenet också stödjer prostitutiton och knarkhandel.

    Vi är många Centerpartister som valde Piratpartiet i detta val, möjligen också i nästa. det kan ju eventuellt vara en lättnad inför nästa stämma att inte behöva oroa sig för vad vi unga män kan ta oss till när vi släpps fria.

    Men klargör gärna om du anser dig missuppfattad.

  12. Snurre säger:

    Är det här också en sån där skämtblogg, som den där KD-bloggen?

  13. Alexander säger:

    Annika Qarlssons slutsats: våldtäktsmän röstar på PP. Klockrent samband, från en mindre klockren hjärna.

  14. Jimmy säger:

    Var du verkligen nykter när du skrev det här?

  15. Roland Eriksson säger:

    Flicka lilla, jag är 63 år och har, vid de tillfällen det förekommit, känt och visat absolut respekt för ett nej till sex. Jag röstade på PP i EU-valet. Varför kanske du undrar.
    Svaret är att du flickebarn, tillsammans med en stor del av det övriga anhanget i riksdag och regering, våldfört er på Svenska folket genom att nermontera det demokratiska samhället och genomdriva ett Orwellskt 1984 värre än Orwell kunde drömma om.
    Att jämföra, genom “guilt by assocation”, mig och övriga över 200000 väljare som röstade PP är en oerhörd oförskämdhet.
    Får vi se en ursäkt på din blogg för detta övertramp?

  16. Johan säger:

    Är det här inlägget ett skämt?!

    Om det är så ni drar slutsatser i Centern så kanske DET kan vara en förklaring till varför många verkar dra sig för att rösta på er?

  17. Markus "LAKE" Berglund säger:

    Skärp dig Annika!

    Den här typen av argumentation är inte ens värdig den värsta populist, än mindre Centerkvinnornas främsta företrädare.

    Jag är Centerpartist och kämpar för rätten att slippa bli avlyssnad när jag har privata samtal med mina vänner. Är jag automatiskt en våldtäktsman då? Enligt ditt resoneman skulle ju detta vara samma personer.

    Fy faan vad lågt! Ibland skäms jag över att kalla mig Centerpartist, detta är ett sådant tillfälle.

    Läs också andra Centerkvinnor, som har lite mer vett.
    http://centralt.blogspot.com/2009/06/piratpartister-ar-inte-varre-andra.html

    Vänliga, men bestämda, centerhälsningar
    Markus

  18. ConnyT säger:

    Är du på riktigt?
    Är detta skrivet av en av Centerns riksdagskvinnor?
    Det kan inte vara sant!?

    Centern verkar ha större problem än t.o.m jag har förstått. jag röstade på er sist men stödjer nu PP efter er totala kollaps i integritetsfrågorna. Jag är dock inte ungdom längre så jag kanske går fri från misstankarna om våldtäkt?

  19. Bea säger:

    Med din tankegång kan man även säga att idiot stavas med Q.

  20. Hanna säger:

    Du menar alltså att unga män, sådär i allmänhet liksom, våldtar sina unga medmänniskor? Att det är ett beteende som är så utbrett och vanligt att man kan dra statistiska växlar på det och koppla det till andra ställen där unga män är särskilt starka?
    Och vad det säger om mig som piratpartist och kvinna ska vi väl inte ens gå in närmare på…

    Jag är ledsen, men det var det dummaste jag hört hittills idag.

  21. Jonathan säger:

    Säg att du skämtar med oss….

  22. Johan säger:

    Konstigt - jag som trodde det var på Stureplan som våldtäkterna begicks. Och där hänger ju bara Stureplanscentern…

  23. /Another one säger:

    Herregud. Helt intelligensbefriat resonemang. Vet du Annika att 80 % av alla som omkommer i en bilolycka har ätit tomater dagen innan. Ska inte du kämpa för ett totalförbud mot tomater? Det hade väl varit ett bra och enkelt sätt att spara många människoliv på.
    /Another one

  24. Ung, arg man säger:

    Jag som ung man som inte röstade på piratpartiet är alltså våldtäktsman. Lysande! Det finns ju tydligen bara de två grupperna av unga män. Antingen röstar man pirat eller så våldtar man. Ska genast gå och polismanmäla mig själv… Kanske passar på att JämO-anmäla Qarlsson också när jag ändå är i farten.

  25. Skymt säger:

    Wow! Jag tror aldrig jag sett maken till tvådimensionellt tänkande och förenkling-in-absurdum.

    Och du sitter i riksdagen och hjälper till att styra vårt land?

    Inte undra på att FRA-lagen och ipred gick igenom, om den analytiska förmåga du uppvisar här, är något generellt inom politiken.

    Skrämmande!

  26. omfrihet säger:

    … och var det inte så att även Hitler ansåg den personliga integriteten viktig?
    Usch för Hitler och usch för rätten till ett privatliv!

    Omfrihet

  27. Erik Lindblad säger:

    Direkt pinsamt. Att jämföra en hel generations strävan efter att inte tillåta massövervakning utan anledning med våldtäkt är bortom osakligt.

    Piratpartiet anklagas ofta av etablissemanget för att vara ett populistiskt enfrågeparti. Som Piratpartist är jag alltid öppen för diskussion om integritet och hur det påverkar samhället, men detta inlägg gör mig förbannad.

  28. anon säger:

    Hahahahaha! Detta måste vara det roligaste försöket till svartmålning av pp jag sett, inte ens badlands hyena skulle komma på detta! Att du sitter i riksdagen gör det ännu mera tragiskt och på sätt och vis ännu mera underhållande.

  29. Markus Koivisto säger:

    Otroligt dålig logik.

    1) vissa unga män röstar på piratpartiet
    2) vissa unga män våldtar.
    3) alltså är de som röstar på piratpartiet våldtäktsmän.

    Detta följer inte ju givetvis. Det går inte påstå, att implicera 3) genom att säga att unga män både bryr sig och inte bryr sig om integritet är ett begå ett allvarligt fel i sin logik.

    I sverige begicks 4186 våldtäkter i fjol. Piratpartiet fick 225915 röster. Att försöka på något sätt ställa upp en likamedtecken mellan detta går ju inte på något sätt. Åtminstone 225915 unga män tycker integritet är viktigt. 4186 svenskar tycker att det inte är det. Dessa är inte samma människor, och detta kan inte argumenteras för.

  30. Axel säger:

    Haha. Jag är mållös.

    Det är inte ofta det händer.

  31. Jonas säger:

    Under valrörelsen har jag blivit kallad idiot, tjuv samt blivit utskälld, men det här var första gången det kom åt mig!

  32. Momo säger:

    Är det här på riktigt?

  33. Mikael säger:

    Du är ju fan helt blåst.

  34. Mikael Nilsson säger:

    Men alltså, jag får inte ihop det. Medelålders kvinnor röstar *både* på centerpartiet och vänsterpartiet. Herregud, nu får ni bestämma er om ni är socialister eller inte!!

  35. anon säger:

    Snälla nån… Får man vara riksdagsledamot om man drar såna här paralleller?
    Det blir bara tydligare dag för dag varför våra politiker måste bytas ut.

  36. Stefan H säger:

    Annika..

    Menar du på allvar att de som röstar på PP ofta är våldtäktsmän? Tror du att nästan alla unga män är det? PP är det största partiet i gruppen 18-30 år. Är det för att helt sjukt många i åldern 18-30 våldtar, menar du?

    Vilken hemsk människosyn isf.

  37. Mathias Söderman säger:

    Skön retorik du har Annika!

    Låt mig argumentera på samma sätt, så ska vi se var vi hamnar:

    1. En struts flyger inte.
    2. En sten flyger inte.

    Slutsats: En struts är en sten.

    Kanske är på tiden att kräva någon slags utbildning för att vara politiker? Skrämmande.

    Mvh
    Mathias

  38. Piratpartist säger:

    Wow. Klipp dig o skaffa ett jobb. Eller gå med i FI.

    Du röstade säkert ja för både FRA och IPRED. Det är SÅNT som får vettigt folk att rösta på Piratpartiet, för ni FOLKVALDA inte ser till FOLKETS bästa. Och då menar jag inte fri fildelning. Ni går i mediamonopols ärenden, det börjar likna USA banne mig.

    Och jag förstår Lakes skam. Jag skäms också att ha såna folkvalda som dig som automatiskt anklagar alla män av de 225915 som röstade på PP för att vara våldtäktsmän.

    Och du, du använder en dator och du analyserar data. Så om du nu ska ägna ett antal timmar framför en dator, så får du allt säga “datorpass” och inte “datapass”, om du nu måste använda uttrycket.

  39. E-mannen säger:

    Ja du har ju helt rätt förstås.
    Vad var det, ca 20% av de unga männen som röstade på PP? (orkar inte rota fram de riktiga siffrorna).

    Med din logik betyder detta såklart att 80% av de unga männen (inklusive de som då röstade på Centern) tycker att det är helt ok med våldtäkt. Dags för dig att börja propagera för att man ska rösta PP annars kommer våldtäkterna bara att öka och öka!

  40. Lars säger:

    Det är sådana här människor som sitter i riksdagen och bestämmer…

  41. Olof Bjarnason säger:

    Herregud… Vad är det här för ett politiskt klimat egentligen?

    Vet inte om jag ska skratta eller gråta för C.

  42. Lakarn säger:

    Annika visar sig vara ytterligare en anledning att hålla centerpartiet på en armlängds avstånd politiken. Precis som Annika håller sig en armlängds avstånd från verkligheten.

  43. åke säger:

    Det här var helt seriöst det dummaste inlägget jag någonsin läst av en politiker. Mitt förtroende för Centerpartiet är nog lägre än någonsin.

  44. Tobias säger:

    Det här är förmodligen det mest korkade blogginlägget jag någonsin läst. Stäng av datorn om du inte klarar av den!

  45. Eskil säger:

    Det här var något av den lägsta argumentation jag någonsin har läst. Om du inte förstår varför centerpartiet går dåligt så behöver du inte se längre än till dig själv för att få svaret.

  46. Anna säger:

    Men allvarligt talat… HUR fick du till den där parallellen??

    Det är ju som att säga att alla Centerpartister är inavlade bara för att en del av er verkar vara det.

  47. Morgan säger:

    Det här är i samma klass som som “utländsk man våldtog kvinna”, slutsats alla utländska män är våldtäktsmän.

  48. Lilian Olofsson säger:

    Vad är det du skriver!?! Har du verkligen tänkt igenom det där ordentligt?

    Hoppas att du tar dig en funderare på vad det är du verkligen har skrivit och sen skriver ett nytt inlägg. Jag håller med föregående talare och vill bara säga att om en människa med liknande taneksätt skulle sitta i regering/riksdag och ta rikstäckande beslut skulle jag inte vilja leva i det landet!!!

    Mvh/ Lilian, kvinna

  49. Fredrik säger:

    Min sambo var delegat på centerstämman i våras och när hon kom hem skakade hon uppgivet på huvudet om centerkvinnorna.

    Jag förstår nu vad hon menade då.

    Ditt resonemang är vidrigt. Jag - som röstade på PP, men länge övervägde en EU-parlamentsröst på Lena Ek - tar fan anstöt av din insinuation som kopplar ihop PP-väljare och våldtäktsmän. Om centern vill få tillbaka mig som väljare bör de göra sig av med dig, eller så får du börja nyansera dig.

  50. Stefan säger:

    det här är så dumt så jag finner inga ord

    du kopplar ihop piratpartiet med personlig integritet, sen snubblar du till mentalt och kastar in våldtäktsoffer i detta.

    Jag kan oxå:

    Väldigt många röstade INTE på piratpartiet och tycker sålunda inte att Integritet är viktigt, alltså är alla de män som röstade på andra partier våldtäktsmän, och de kvinnor som röstade på dem får faktiskt skylla sig själv…

    heja liksom

    *skakar på huvudet*

  51. Jeena säger:

    “Alla som inte dancar är våldtäcksmän!”

    http://www.youtube.com/watch?v=yexeBCx7oow

  52. Papper säger:

    Vad är det för sätt att resonera?

    En del tjejer är med i porrfilm, en del pluggar.

    Och jag får inte ihop det, vill unga kvinnor bara bli knullade eller inte?

  53. deeped säger:

    Oj. Snacka om att slinta på tangenterna.

  54. Jonas Sahlin säger:

    Det finns kvinnor som använder våld för att förändra samhället och så finns det kvinnor som bedriver fredlig politisk kamp. Jag är upprörd. Hur ska ni ha det? Är kvinnor terrorister eller inte?

  55. Gustav Lundblad säger:

    Grattis till *årets* mest värdelösa inlägg. Du slår Monica Green med hästlängder.

    Sanslöst.

  56. lg säger:

    Hej AQ. Om du tar en snabbtitt i SAOL har ordet integritet två betydelser. De är ganska olika och trots det lyckas du blanda ihop dem. Men vad kan man förvänta sig obildad lantlolla. Det är sådant här som får mig att förespråka kunskapstest för politiker istället för invandrare.

  57. Erik Hultin säger:

    Detta måste vara ett tankefel, för det kan väl inte vara så att det som åsyftas är någon form av likställande mellan de som röstat på Piratpartiet och unga våldtäktsmän.

    Här måste jag nog be Annika om att förtydliga det hela, och det omgående.

  58. Kristoffer säger:

    Kan det även vara så att centerpartistiska kvinnor i medelåldern våldtar statisktik i oroväckande hög utsträckning? Man undrar ju efter att ha läst detta…

  59. Thomas säger:

    Tycker du att i alla män finns det en dold våldtäktsman också?
    Lågt.

  60. Ulf säger:

    Där sjönk Centern som en sten.
    Hemskt att bli kollektivt bestraffad.

  61. Andreas B säger:

    Det är nog fler mördare och våldtäktsmän som röstat på Centerpartiet genom tiderna än på Piratpartiet. Här representerar du ett parti som huserat både mördare och våldtäktsmän sedan 1913, och sen klankar du ner på ett våldtäkts- och mördarparti som bara funnits i tre år.

    Och jag förstår dig. Du kan verkligen inte få ihop mycket.

  62. joe säger:

    Det är tur att det finns logik, önskar bara att den kunde användas lite vettigare än vad du gör Annika…

  63. doh säger:

    Tänkvärt inlägg i debatten!
    Antar att Centern presssekreterare hjälpte till att skriva detta eftersom logiken når upp till oanade höjder :)

  64. Esken säger:

    aha… För att säga något sådant betyder det att du menar alla/en majoritet av Sveriges ‘unga män’ är våldtäktsmän. Eller ville du bara få skriva piratpartiet och våldtäkt i samma mening?
    Alltså… Vad I själva helvete?! Få är de gånger jag går så här långt, men detta är ju helt extremt… Hur JÄVLA KORKAD är du?
    Att se någon som jag hjälpte att rösta in göra ett uttalande i den här stilen får mig att känna mig som en idiot… Var säker på att jag inte kommer rösta på klövern igen ifall jag ser ditt namn på valsedeln.

  65. Johan säger:

    Haha, är detta ett skämt?

    Seriöst…

  66. Christer E säger:

    Så unga män röstar antingen på piratpartiet eller så våldtar de? Personligen så tycker jag att det känns bättre om de röstar på piratpartiet…

  67. Minna säger:

    Detta var det närmaste lågvattenmärke som jag har sett sedan Feldt kallade Westerbergs hjärna för felprogrammerad.

    Som Centerpartist så skäms jag över att kvinnoförbundet bara kan göra en sådan här fullständigt idiotisk koppling mellan integritet och våldtäkter. Jag undrar om de som lever i Kina upplever det på samma sätt.

    Dessutom så börjar detta inlägg bli väldig känt i Bloggosfären så vi kommer alla att få lida för ditt ogenomtänkta inlägg. Det lät säkert bra när du tänkte det men så här i skrift så blir det helt galet!

    Snälla gå ut med en dementi så fort som möjligt…

  68. Göran Axelsson säger:

    Nu blir jag rädd…

    Är det den här intellektuella nivån på diskussionerna i riksdagen också? Inte konstigt att det går som det går. Tur att det är val om ett år igen.

    Det skulle vara en frisk fläkt om det kom in lite unga män och kvinnor från piratpartiet om ett år.

  69. Rickard säger:

    Det är snarare så att alla unga män som värnar om den personliga integriteten röstar på Pirat Partiet medan de som väljer att våldta sina kvinnliga kompisar röstar på Center Partiet!?

    Vi kan vända på det med din logik Annika.

    De flesta som begår barnkidnappning är kvinnor i medelåldern. Jag får helt enkelt inte ihop det. Gillar kvinnor barn eller inte?

  70. Tommy säger:

    Det var verkligen det mest korkade jag läst på länge. Insinuerar du verkligen, verkligen (!), verkligen att piratpartister är våldtäktsmän, eller att piratpartister skulle förespråka våldtäkt? På fullt allvar?

    Endera så har du lämnat förståndet hemma, eller så är detta ytterligare ett bevis på hur oerhört långt ifrån verkligheten dagens politiker befinner sig. Vilket stämmer på dig?

    Tänk om, tänk bättre och kom igen!

  71. Bill säger:

    Det här var riktigt pinsamt att läsa, att det finns personer som ens drar en sån koppling.

  72. Nemz säger:

    Alla pirater är tjuvar, pedofiler, anarkister, rasister, böghatare, terroristkramare och nu även våldtäktsmän? Ja så måste det ju vara. Det kan ju omöjligen finnas någon annan förklaring, så det är ju meningslöst att en försöka sätta sig in i frågan och lyssna på vad de har försökt säga i 3½ år nu…

    Riktigt, riktigt jävla dåligt, Annika. Jag mår illa.

    Vi får väl se vad väljarna tycker om dessa dagisfasoner.
    Keep digging. It’s your funeral.

  73. Stefan säger:

    Det här var nog det dummaste jag hört sen jag konfirmerades.
    Det positiva är att Jan Björklund inte behöver gå över ån efter vatten för att se effekterna av det svenska skolsystemet…

    Allvarligt talat så bör man kunna förvänta sig betydligt mer av en riksdagsledamot än det du visar prov på här när det gäller allmän begåvning och analytisk förmåga. Skäms människa!

  74. Fredric Kjellberg säger:

    Är det du som är Centerns svar på den kristdemokratiska fejkbloggen? Om inte, hur står det till egentligen?

  75. Micke säger:

    Då var det dags för argumentationsträning. Stockholms Universitet har en sommarkurs i argumentationsanalys vilken jag varmt rekommenderar.

  76. Kristian Ahlström säger:

    Idiot!!
    /K

  77. Forte säger:

    Detta var bland det mest patetiska jag någonsin läst.

    Du inser vad du precis skrev va? Jag hoppas verkligen att du kommer redigera detta inlägg senare ikväll och skriva en ursäkt.

    Jag tänker aldrig någonsin rösta på centerpartiet igen..

  78. Bluntman säger:

    Det här var det lägsta ever.

    OK. Unga män, för att dra dom över en kam så som du gör, röstar alltså på piratpartiet och våldtar kvinnor.

    Och det som stör dig i den bilden är att dessa unga män inte är konsekventa i hur de ser på integritet?

    Sitter du i riksdagen? Du borde sitta inspärrad någonstans.

  79. Kalle E säger:

    Ursäkta, men jämförde du precis en liten men fruktansvärd grupp våldtäktsmän med 7,1% demokratiska väljare?

    Det är så lågt att det inte ens kräver en kommentar.

    Annika, ta lite tid och sätt dig ner och försök förstå varför folk röstar på (pp) och hur ni ska få tillbaka de väljarna. Det kommer vara klart mycket mer konstruktivt än detta.

  80. chaps säger:

    Och hur gammal är då du?

    7% röstberättigade röstade på PP, menar du att 7% av alla myndiga män skulle vara våldtäktsmän?

    Eller 7% av alla unga män? I vilket fall så är det en otrolig skillnad i antal. Och i vilket fall så är du ute på otroligt hal is.

    Har förresten hört att det finns kvinnor som idkar tidelag, det måste ju alltså innebära att du förespråkar tidelag, eller hur Annika?

  81. Mark W säger:

    Våldtäktsmän bloggar får man väl lov att anta, vad säger det om bloggare?

  82. Nina Ekman säger:

    Om jag hade hittat den här vinklingen i en krönika i någon av aftonblaskorna, hade jag reagerat men - numera - inte väntat mig bättre.

    Men detta, här?!

    Det här är det ovärdigaste, lägsta och mest ointelligenta försök att misskreditera PPs väljare och deras engagemang i integritetsfrågorna, ditt inlägg överträffar - som sagt - exemplet ovan!

    I sanning en bedrift…

  83. joel säger:

    jag har ocksa hört att de flesta kvinnor jobbar utanför sjukvarden. men samtidigt är ju de flesta som jobbar inom sjukvarden kvinnor? hur gar det ihop? var jobbar kvinnor egentligen? kan du reda ut det annika?

    mkt förvirrad

  84. Göken säger:

    “Och jag får inte ihop det”

    Det är inte så konstigt att du inte får ihop det eftersom ditt resonemang, oavsett den “fakta” du använder, är ett ogiltigt resonemang rent matematiskt. Men det är ju den digitala stenåldern som centern vill införa och logiken som vetenskap introducerades ju först under antiken så det kanske är ett konsekvent uttalande trots allt..

    För att få ihop det nästa gång du vill bedriva politisk mängdlära i smutskastningssyfte kan du pröva att läsa på lite här http://sv.wikipedia.org/wiki/Satslogik för att få argumenten att stämma.. Det kanske inte är en så dum idé med komvux ändå?

  85. James Tiberius säger:

    Alla ni som skriver kommenterarer här - Skäms! Fattar ni inte att kvinnan fått något slags psykbryt och behöver vård och hjälp?! Eller att någon kapat hennes inloggningsuppgifter och skrivit inlägget för att misskreditera centern! Sådana här åsikter kan ju ingen folkvald ha!

  86. robjoh säger:

    Så nu är alla piratartister för våldtäkt? Fast det blir till och med värre än så du verkar tycka att alla unga män är för våldtäkt. Som man, som har upplevt att en för detta flickvän blev våldtagen på vägen hem från en tjej kväll blir jag riktigt riktigt förbannad. Tror du att jag tyckte det var okej att min flickvän blev våldtagen, tror du att jag mådde bra av att se den jag älskade må så dåligt som hon gjorde? Tror du det!? Man försökte stötta så mycket man kunde men vad man en gjorde så mådde hon skit. Ni kan sätta 15 poliser att jaga fildelare (på heltid!), men min tjejs utredning lades ner efter någon vecka.

    Din argumentation är den lägsta man kan göra, du jämställer min kamp för integritet med att jag skulle vara för våldtäkt. Det enda jag vet är att jag ska göra allt jag kan för att du ska försvinna från vår riksdag! Du är så jävla fördomsfull att du inte hör hemma i en maktposition.

  87. Argument säger:

    Kom igen, nu klumpar du ihop alla unga män i en grupp som säger “potentiella våldtäktsmän”. Är inte det kollektivism, sådant som Sovjet sysslade med? Om Centerpartiet fixar sin integritetspolitik till nästa val så har ni goda chanser att få min röst, annars kan ni glömma den, då blir det ett parti med bra integritetspolitik, som Piratpartiet eller Miljöpartiet, även om det skulle leda till att sossarna tar makten… Våra friheter och medborgerliga rättigheter är extremt viktiga, dessa är grunden i liberalism och dessa är grunden till ett liberalt och fritt samhälle. Ska jag behöva stöda semi-socialister för att få behålla mina rättigheter och friheter? Kom igen, jag vill gärna stöda Alliansen, om ni fixar er integritetspolitik. Jag är övertygad om att många väljare tänker som mig, speciellt unga som använder internet mycket och inser allvaret. Vi vill inte ha det som i USA med PATRIOT Act, vi vill inte ha det som i Storbritannien med övervakningskameror överallt.

  88. Daniel säger:

    Å andra sidan så finns det ju undersökningar som också visar att det inte står helt rätt till med såväl självkänsla samt integritet hos folk som byter ut sina tråkiga efternamn till saker på Z, X och, ja just det – Q.

  89. Eric J säger:

    Du kan inte mena allvar??

    Det finns unga män (och en hel del andra) som tycker att integritetsfrågor är viktiga. En del av dem röstar på Piratpartiet. Sedan finns det helt andra unga män (och en del andra) som är brottslingar och våldtar.

    “Eller är det så att en sak är att värna sin egen integritet men inte bryr sig om ifall det inkräktar på andras?” - På vilket sätt menar du att en våldäktsman värnar sin egen integritet när han våldtar?

    Svaret är givetvis: inte alls - eftersom integritetskränkning genom våldtäkt och integritet på nätet inte har med varandra att göra överhuvudtaget. Det enda de har gemensamt är ordet “integritet” (i olika betydelser) och de bevisligen intresserar personer i kategorin “unga män”.

    Det är en fullständig logisk tankevurpa.

  90. Allah Akbar säger:

    Du är en sexist. Grattis.

  91. Linda säger:

    Ursäkta!
    Vilken planet kommer du ifrån?

    Likställer du folk som röstat på Piratpartiet med våldtäktsmän!?
    Jag är KVINNA och röstade på dem.
    Hur fan är du funtad människa?!

  92. Martin säger:

    Annika, vad hände? Jag brukar läsa din blogg – ofta med glädje – men det här var det lägsta jag läst på länge. Precis som förgående talare kommer jag från samma politiska bakgrund som du, men nu måste jag ryta till: be om ursäkt!

  93. Efraim säger:

    Med den logiken är väl centerns väljare idkare av tidelag?

  94. Mattias säger:

    Ärligt talat. Vad menar du egentligen? Att vi som röstade på PP är potentiella våldtäktsmän? I så fall borde du skämmas. Ditt inlägg är riktigt, riktigt lågt.

  95. Lillis säger:

    DU HAR SKÄMT UT CENTERN!
    AVGÅ GENAST!

  96. Nisse säger:

    Du menar alltså att de som röstade på piratpartiet våldtar kvinnor?

    Intressant slutsats. Glad att jag inte gav er min röst.

    //Nisse

  97. Oberoende säger:

    Finns du på riktigt? Jag trodde att resonemang som detta bara publicerades som avskräckande exempel i retorikböcker, eller för att illustrera logiska fel. Kan du inte vara snäll och förklara lite tydligare hur du egentligen tänkte?

  98. Daniel Medina säger:

    Det här är ett riktigt lågvattenmärke måste jag säga. Jag förstår inte hur en framstående politiker tillåts bedriva den här typen av felaktig argumentation på en offentlig webbplats. Du måste ju själv förstå att du begår ett logiskt felslut och att du är en skam för ditt parti.

  99. Vectoor säger:

    Vad i helvete? Anklagade du just mig för att vara en våldtäktsman?

    Men herregud, är du på riktigt?

  100. Pär säger:

    Hej Annika,

    SÄPO här. När vi lyssnade på ett av dina telefonsamtal häromdagen så antyddes det att du tycker om hundar. Nu är det ett känt faktum att Hitler också tyckte om hundar så vi kommer den närmaste tiden att göra ett hembesök hos dig för att kontrollera att du inte håller på att mura brännugnar nere i din källare.

    Allvarligt nu, Annika, tycker du själv att ditt resonemang här ovanför är logiskt och riktigt så bör du nog inte hålla på med någon slags verksamhet som kan påverka andra människors vardag. Jag skulle rekommendera att du börjar virka på heltid. Eller kanske något annat där du inte har tillgång till vassa pinnar

  101. Peter säger:

    Uppenbart att kvinnan skämtar

  102. herregud säger:

    Det där kan ha varit det dummaste jag någonsin läst i hela mitt liv. Centerpartiet briljerar.

  103. Axel säger:

    Wow…

    Pinsamt. Vilken jävla jämförelse. ALLA unga män våldtar, och ALLA unga män röstar på PP? Varför inte göra jämförelsen att ALLA invandrare rånar och våldtar, och ALLA invandrare röstar på sossarna? Samma logik. Samma resultat. Lika idiotiskt.

    En sak är jag då säker på. Aldrig i livet kommer jag lägga min röst på C. Aldrig. Inte så länge du är i partiet, i vart fall.

  104. BP säger:

    Att du inte får det att gå ihop beror på att dom två företelserna inte har något med varandra att göra.

    Är det sådan här logik du använder i riksdagen?

  105. Mona säger:

    Jag håller med, alla som röstar på Piratpartiet är våldtäktsmän

  106. Marcus S säger:

    Haha jösses, vilken koppling du fick till där. Så jag som ung man vill värna om demokrati, mänskliga rättigheter och rätten till ett privatliv, ett privatliv som är under attack över hela världen och absolut utav “alliansen” och era mupp lagar ni inför… är jag då en våldtäcksman… oj oj haha

    Nog det sämsta jag läst

  107. kmf säger:

    Villket makalöst tankehopp.

  108. Pitr säger:

    Det är inte piratpartisterna specifikt man ska oroa sig för, det är de som inte dansar som man ska se upp med

  109. leia säger:

    Man tar sig för pannan och blir lätt mörkrädd när man läser sånt häringa!
    Jisses, vad är det för fel på tankarna hos en del kvinnor?

    Jag skäms för att vara kvinna nära 50 om jag kopplas samman med detta, det står så långt ifrån det jag själv lever efter och därmed tänker.

    Dessutom är jag mycket glad att jag röstade på Piratpartiet i EU valet, och vi är ganska så många äldre som har gjort det, fler än vad Annika tror faktiskt.
    Vi är många som vill slippa bli övervakade i allt vad vi gör och vill vill dessutom leva i en demokrati, visserligen en representativ sådan, men ändå… Personval kommer att bli ännu viktigare framöver och Vissa politiker kommer inte att få äran att representera folkets vilja i riksdagen framöver. Jag ser fram emot att få in Piratpartiet även i riksdagen!
    Min röst har de redan fått för att de står för så otroligt viktiga värden som inte får slarvas bort av skrämda politiker.

  110. Lunandrez säger:

    Det absolut sämsta jag någonsin läst. Antingen är det här bara ett enda stort skämt ifrån din sida, eller så är du dum i hela huvudet kvinna, en sån jäkla “briljant” tankegång alltså… ibland undrar man varför vissa grejar med politik. Kan man inte - som politiker - yttra sig på ett vettigt sätt borde man hålla käften istället. Punkt slut.

  111. Fredrik säger:

    Det här var ta mig tusan den dummaste och mest ogrundade slutsats jag någonsin läst eller hört…

  112. TB säger:

    En röst på Sverigedemokraterna är en röst mot våldtäkterna. En röst på centerpartiet och andra etablerade partier är en röst för import av kriminella våldtäktsmän.

  113. Joel Bergqvist säger:

    Du är ju helt jävla dum i huvet. Idiot.

  114. Alexander säger:

    ROFL

    Måste … hålla mig … för … skratt … vill så gärna …. … posta i … denna …. … episka tråd.

  115. PeterJ säger:

    Detta är ju humorguld. Tack Qarlsson för din rolifga och intressanta start på din stand-up karriär. Inläggen är minst lika underhållande.
    Klart bästa humorsiten just nu. Hoppas du kan toppa detta nästa vecka.

  116. Kaonashi säger:

    Qarlsson jämför integritetskränkningar som övervakning med våldtäkt.

    En av de största integritetskränkningarna är FRA.

    C stödjer FRA.

    Qarlsson är med i C.

    Alltså; Qarlsson är en våldtäktskvinna som vill förgripa sig på hela svenska folkets integritet, som våldtäktsmän förgriper sig på sina offer. C är ett våldtäktsparti, helt enligt Qarlssons egen logik.

  117. August Mårtensson säger:

    Fick du den uppmärksamhet du fiskade efter nu? Att en sån som du kan sitta i riksdagen ger iaf hopp till samhällets minst bildade människor. Tummen upp!

  118. Kalle säger:

    Jag tycker att du ska ta dig en allvarlig funderare på vad du vill göra med ditt liv. Det är inte ansvarsfullt att lägga beslag på en riksdagsplats när man har så svåra psykiska problem som du har. Avgå. Ta en paus. Du skadar inte bara ditt parti utan hela det förtroende för demokratin som trots allt fortfarande finns i det här landet.

    Det räcker faktiskt inte med en ursäkt. Du måste ta tjänstledigt åtminstone.

    Hoppas att du kommer att må bättre.

  119. Hallon säger:

    Vad proffsig du är när du drar alla över en kam.

  120. Lars säger:

    HÄR har vi en anledning till Centerns kräftgång.
    Mycket skit har man läst i sina dar men detta är troligen det värst jag läst på länge.

  121. Drutten säger:

    Med såna här tankegångar så undrar du varför ni fick så lite röster?

    kanske dags för dig å se dig om ett riktigt jobb där du kanske kan bidra med nått?….

    eller näe du kanske e på rätt ställe….

  122. Matte säger:

    Och jag som tänkt rösta på C nästa val, det blir till att tänka till en extra gång om den här Qarlsson finns med i bilden…

  123. Karl Hellberg säger:

    Det här var ett av de mest korkade inlägg du någonsin skrivit….

  124. Stefan säger:

    Det har var banne mig det dummaste som skrivits på internet som jag sett på länge. JAg har svårt hur någon som fått förtroendet att sitta i riksdagen kan haspla ur sig detta. Grattis Annika… Folk har förlorat jobbet för betydligt mindre… Tro mig, det här kommer att ha följder för din politiska karriär om du inte gör helt makalös pudel och försöker förklara bort det här. Men den pudeln behöver komma väldigt snabbt.

  125. Anaïs säger:

    Herregud. Det är betydligt värre än jag trodde. Personer som Annika Qarlsson sitter i Sveriges Riksdag. Personer som Annika Qarlsson styr det här landet.

  126. Alexander Denev säger:

    2010 får du gå tillbaka till att skära korv på ICA.

    Vad är det du försöker säga egentligen? Vet du det ens själv? Vad tycker du om kollektiv skuld?

    En medelålders kvinna slog ihjäl två små barn med en hammare.
    En medelåders kvinna är centerpartist.
    Bryr sig medelålders kvinnor om integriteten?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Centerpartiet då?!?!?!?!

  127. Edin säger:

    Herrejävlar, du menar alltså att antalet våldtäktsmän i Sverige är så stort att dom tillsammans skulle kunna göra någon påverkan när det gäller demokrati i det här landet?

    Det här är utan tvekan något utav det mest idiotiska jag någonsin läst.

  128. Magnus säger:

    Jag kommer med spänning att följa din blogg framöver. Jag ser särskilt fram emot att få följa dina, minst sagt revolutionerande, resonemang och slutsatser kring kausalitet mellan olika företeelser här i världen.

    Jag kan i detta sammanhang bjuda på ett tips om ett område du kan utforska vidare. Statistiskt kan man visa att det föds många barn i områden där det finns storkar. Kanske föreligger det kausalitet mellan dessa två företeelser? Jag och hela den vetenskapliga världen är tveksamma, men du synes ju kunna klarlägga hur det egentligen förhåller sig…

  129. Olof Johansson säger:

    Hahahahahahaha.
    Det skall en politiker att fälla en sådan fråga.
    Och så undrar ni varför det finns politikerförakt i Sverige.
    Ni är tamejfan inte kloka.

  130. Alexandra säger:

    Ja, nu är jag tacksam att jag övergav just centern för PP.

    Det här uttalandet var både statistiskt inkompetent, sexistiskt och politiskt självmord. Så länge du finns på en valsedel nära mig så kommer jag inte att återgå till centern.

  131. Henrik säger:

    Skall man resonera på det sättet så får du väl då hoppas att Centerpartiet inte får ett stort antal unga män som medlemmar, för då blir väl Centerpartiet ett parti för våldtäktsmän?

    Varför får du lön från oss skattebetalare, egentligen?

  132. david! säger:

    hahaha trodde ja kommit in på Linda Rosings blog!!!
    trode politiker borde ha bättre koll men ikke…. illa illa

  133. Berra säger:

    Det var nästan det dummaste uttalandet jag någonsin hört. Jag är en ung kille, jag skulle själv aldrig våldta någon, jag vet däremot hur dessa situationer uppstår, och jag kan direkt säga att det aldrig är en aktiv piratpartist. Ofast är de politiskt helt ointresserade och röstar därför(om de röstar) rött. Inte lila, aktiva Piratpartister bör ta och tar(de jag träffat och är själv en av dem) aktivt motstånd mot våldtäkt.

    Slutsats, piratpartiet är starkast bland utbildade personer, eller de som utbildar sig. Våldtäkter tyder på ett svakt intellekt och därav kan man omöjligt se en direkt koppling mellan PPs röstare och våldtäktsmän.

  134. Förlorare säger:

    Man kan inte annat än skratta åt att någon som du skriver något så dumt.
    Nä man måste ju fråga vilken arm du hade huvudet under när du skrev detta.

  135. Ola Andersson säger:

    Wow!

    Du borde omedelbart kontakta valmyndigheten och returnera ditt röstkort så att du inte förorenar valsystemet med din röst.

    Du borde också avsäga dig alla dina beslutsfattande priviligier till förmån för någon annan och klokare än du som gör mindre skada. Tex skulle en påse nötter uppfylla det kravet och göra ett bättre jobb. De flesta husdjur och växter fungerar också. Jag vill faktiskt här och nu i starkast möjliga ordalag rekommendera dig att överlämna alla kommande beslut, din riksdagsplats och dina beslutsfattande priviliger i händerna på någon mera kompetent, tex guldfisk eller kanske en kaktus?

    Skrämmande att någon som inte har en enda susning sitter i en position att påverka andra människor vardag.

  136. Reinhold Fredrixon © säger:

    Ni känner till uttrycket ‘inte skarpaste kniven i lådan’.?,
    - en del förefaller inte ens sorteras in i besticklådan…

  137. Pettr säger:

    Menar du helt seriöst det du skriver? Jag kan verkligen inte förstå hur du tänkte när du skrev detta!

  138. Linus säger:

    Vi kanske ska sluta med unga män i Sverige?
    Förslagsvis kan vi utvisa alla pojkar när de fyller 13-14 år för att sedan låta dem komma tillbaka när de fyllt 30. Ganska tråkigt för många kvinnor som vill ha barn när de är relativt unga och inte vill ha en tio år äldre partner. Men det borde vara genomförbart ändå, i alla fall med den här riksdagen.

    Avgå!

  139. Peder säger:

    Måste fråga med tanke på den hårresande slutledningen för din postning.

    Har du slutat slagit din partner?

  140. Gabriel Stenklo säger:

    Kvalificerat skitsnack

  141. Carl säger:

    Detta är det dummaste jag har läst i hela mitt liv.

  142. micke säger:

    Wow. Du är inte bara en fullkomlig idiot utan sexist också. grattis.

  143. Mateja säger:

    Det är skrämmande att en så totalt ointelligent person som du ägnar sig åt politik. En enorm fara för samhället skulle jag vilja säga.

  144. Martix säger:

    Stackars oförstående människa. Kommer du stå först i kön när Reinfeldts regim erbjuder lobotomi i utbyte mot att du får behålla din rösträtt?

    Piratpartiet står för alla människors personliga integritet. Även din, även om du inte röstade på dem.

    Och för din information - våldtäkter begås inte på Internet. Möjligtvis sexuella trakasserier, men även förnedring och mobbning och oförskämdheter, såsom detta inlägg. Jag hoppas verkligen du skrev det på fyllan och ångrar dig djupt när du kommer ut ur dimman igen.

    /Martix

  145. Kennie säger:

    Kanske en ursäkt till piratpartiet för att ha jämställt deras väljare med våldtäcktsmän skulle vara på sin plats.

    För övrigt skulle det väl vara bra om de 15 poliserna som nyligen sattes in skulle jaga våldtäcktsmän istället för snorungar som sysslar med illegal fildelning.

    Vilket piratpartiet säkert håller med om.

  146. Cyniker säger:

    Kan det möjligen vara så att Annika menade att enligt henne unga män vilka röstade på PP, genom denna handling PRIORITERADE att lägga sina röster på Nätets integritetsfrågor istf på kvinnors integritet UTANFÖR Nätet (tex. de våldtagna)?

    Detta logik implikerar ju inte på något sätt att dessa män är just våldtäktsutövare utan att det finns två olika integritetssfärer och dessa unga män prioriterar den ena över den andra?

    Den här tänkegången såg jag förekomma idag i bloggosfären och den KAN vara riktig.

    PS: själv röstade jag på PP samt svenska är inte mitt modersmål, så jag vet hur lurigt språket kan vara. Snublar ofta själv. Bara så ni vet.

  147. lolcat säger:

    Haha finns du på riktigt eller? Jag tycker att det är läskigt att sådana som du sitter som folkvalda politiker.

  148. suck suck säger:

    Oj du är inte lite sexistisk.
    Din retorik påminner ganska mycket om sverigedemokraterna. Det finns invandrare som begår brott därför är alla invandrare kriminella.

    Du kanske anser att alla kvinnor bör vara hemmafruar eftersom det finns enstaka kvinnor i Sverige som är det och vill vara det. Jag antar att du med samma retorik vill avskaffa rösträtten. Det finns ju de som inte anser politik vara intressant och skiter fullständigt i politiken så med din retorik måste det ju gälla för alla.

    Men vänta nu. Det är framför allt män som röstar på alliansen. Det är till största delen män som våldtar. Alliansen måste med andra ord förespråka våldtäkter…

    Förstår du inte själv hur outbildad och korkad du verkar med din slutsats.

    Hade det inte varit för att folkpartiet monterar ner skolan så hade du kunnat ta en matte kurs och lära dej räkna. Du hade även kunnat vara med i någon diskussionsgrupp om jämställdhet så du får bort dina sexistiska fördomar.

  149. Anders säger:

    Finns du på riktigt eller är du totalt du i huvudet?

  150. Anders säger:

    Finns du på riktigt eller är du totalt dum i huvudet?

  151. sajj säger:

    japp. alla män är våldtäktsmän och vi borde beskattas stenas och på det här viset skymfas bara för vi existerar. det är personer som du som ger feminismen ett dåligt rykte.

  152. Mattias säger:

    Men herregud.. vad skriver du?

  153. HDR-fotografen säger:

    Alla som inte dansar är våldtäktsmän.

  154. Adam Eltér säger:

    Jag vet inte ens vad jag ska svara på det här blogginlägget. Du hade lika gärna kunnat skriva “Mona Sahlin har en pannkaka med sig till IKEA för att ge den till elefanten som känner hennes kompis, den lila hunden, som dessutom är zoolog på IKEA”. Ungefär samma kvalité på inläggen.

    Jag räknade ut hur många av de som röstade på (pp) som är våldtäktsmän, tyvärr är den byggd på lite oexakt statistik så den ska tas med en nypa salt. Jag valde män 17-29 år, eftersom många av de som var 17 år 2008 har hunnit fylla 18 tills EU-valet. Med “unga män” kan man väl inte avse en ålder högre än 29?

    Våldtäkter år 2008 bland män 17-29 år: 358 st (Brå)
    Befolkning män 17-29 2008: 786 105 (SCB)
    Procent av män 17-29 som våldtagit: 358/786 105 = 0,00045541 = 0,045%

    Ca hälften av (pp):s väljare var unga män (hittade ingen mer detaljerad och källbelagd siffra, tyvärr): 112 957
    Antal unga män 17-29 som valt (pp) och är våldtäktsmän: 112 957*0,00045541 = 51 st

    51 stycken av de unga männen som röstat på (pp) är våldtäktsmän! Ja, det är ju verkligen en representativ majoritet i partier, Annika!

    Om man skulle räkna ut det har antagligen (s) som är betydligt större än (pp) många fler våldtäktsmän, men de angriper du inte?

  155. Robin säger:

    Annika Qarlsson står gärna i talarstolen och raljerar om järnridån och hur vänstern vill tillbaka dit (senast i debatten om den svenska modellens framtid i riksdagen, 080118.) Samtidigt röstar hon för FRA-lagen som gör det möjligt att avlyssna varenda svensk, utan brottsmisstanke! Jag får inte det att gå ihop -Längtar Annika Qarlsson tillbaka till DDR eller gör hon det inte?

  156. Martin Lid säger:

    Jag är en 52-årig 4-a barns pappa.
    Jag röstade på Piratpartiet. Jag har aldrig våldtagit någon.
    Min fru är 48-år, min mor och far 75 resp 82 år.
    De röstade också på Piratpartiet. De har heller aldrig våldtagit någon.
    Ditt inlägg är ett riktigt lågvattenmärke. HEMSKT.SKÄMS

  157. Undrande säger:

    Det här var bland det smutsigaste jag läst på länge. Med sådana vänner som dig är kampen om jämställdheten förlorad…

    Jag blir mörkrädd av att det finns riksdagsledamöter som kan uttrycka sig så här avskyvärt offentligt. Hoppas du redovisar dina uppfattningar ärligt och klart inför nästa val så folk vet vad de röstar på

  158. Emil säger:

    Alla som inte röstar är våldtäktsmän!

  159. Mattias säger:

    Men gud…… Jag har då aldrig läst något större logiskt fel i hela mitt liv. Jag blir helt slut i huvudet av hur dålig den där tankegången faktiskt är.

  160. Reaper säger:

    Det är trevligt att veta att intelligensreserven finns bland politikerna.

  161. Andreas säger:

    Du måste väl ändå vara vänsterpartist djupt inne i själen? Du är INTE välkommen i alliansen med dessa åsikter.

  162. Bergsmannen säger:

    Medelålders halvtokig kärring (dina egna ord). Det förklarar det mesta

Lämna en kommentar






247479 sidvisningar, 172 idag
82963 besökare, 58 idag
FireStats iconAnvänder FireStats